Dersin Adı | Ayrık Optimizasyon |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IE 510 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerde kesikli optimizasyon problemleri, ilgili kavramlar ve kesin/yaklaşık çözüm teknikleri hakkında bir anlayış geliştirmek ve deneyim kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin konuları arasında eniyilik, gevşetme, sınırlar, ağ akış problemleri, dal ve sınır, dinamik programlama, kesen düzlemler ve yaklaşık algoritmalar bulumaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Eniyilik, Gevşetme ve Sınırlar | |
3 | Eniyilik, Gevşetme ve Sınırlar | |
4 | Çözülebilir Durumlar: Ağ Akışları, En kısa yol, Optimal Ağaçlar, Eşleştirme ve Atamalar | |
5 | Çözülebilir Durumlar: Ağ Akışları, En kısa yol, Optimal Ağaçlar, Eşleştirme ve Atamalar | |
6 | Dal ve Sınır Yöntemleri | |
7 | Dal ve Sınır Yöntemleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kesen Düzlem Algoritmaları: Geçerli Eşitsizlikler, Teori ve Uygulama | |
10 | Kesen Düzlem Algoritmaları: Geçerli Eşitsizlikler, Teori ve Uygulama | |
11 | Kesen Düzlem Algoritmaları: Geçerli Eşitsizlikler, Teori ve Uygulama | |
12 | Dinamik Programlama | |
13 | Yaklaşık Algoritmalar | |
14 | Yaklaşık Algoritmalar | |
15 | Genel Tekrar ve Değerlendirme | |
16 | Genel Tekrar ve Değerlendirme |
Ders Kitabı | Ders notları ve slaytlar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Integer Programming. Laurence A. Wolsey, Wiley, 1998.\\nInteger and Combinatorial Optimization. Laurence A. Wolsey, George L. Nemhauser, Wiley, 1999.\\nApplied Integer Programming: Modeling and Solution, Der-San Chen, Robert G. Batson, Yu Dang, Wiley, 2010. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | | |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 27 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel bilimlerin metodolojik ve uygulamalı ögeleri hakkında uygun bilgi birikimine sahip olur ve bu bilgiyi endüstriyel sistemler kapsamında mühendislik ile ilişkili problemleri tanımlamak için uygular. | X | ||||
2 | En yeni yöntemleri, teknikleri ve ekipmanı kullanarak Endüstri Mühendisliği ile ilişkili problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer. | X | ||||
3 | Endüstriyel sistemlerin analizini ve tasarımını kaliteden ödün vermeden yapmak için teknikler ve araçları kullanır. | X | ||||
4 | Temel araştırmaları yürütür ve ilgili konferans ve dergilerde makaleler yayınlar. | X | ||||
5 | Endüstriyel sistemlerin performans ölçümünü yapmak için testler yapar, elde edilen sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6 | Endüstriyel sistemlerde karar verme süreçlerini yönetir. | X | ||||
7 | Hayat boyu öğrenmeye yatkındır; mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
8 | Endüstri Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı, uygulanması ve gerekli teknolojilerin kullanımı aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | ||||
9 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler; Endüstri Mühendisliği ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ile ilgili bilgileri takip eder, çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest